Obchodné podmienky

VŠEOBECNÉ OBCHODNÉ PODMIENKY


Internetový obchod Bunito na www.bunito.sk prevádzkuje spoločnosť:

Bunito s.r.o.
so sídlom:  Oravský Podzámok,                                                                                                                        korešpondenčná adresa:  Oravský Podzámok 340, 027 41 Oravský Podzámok

IČO: 54604893
IČ DPH: SK 2121728851
Spoločnosť je zapísaná v obchodnom registri Okresného súdu Žilina, vložka č. . 79698/L

Všetky predajné ceny uvedené na stránke sú vrátane DPH.

Bankové spojenie pre úhradu objednávok:
Peňažný ústav: VÚB Banka
IBAN: SK7302000000004604458459

Všetky informácie o spracúvaní Vašich osobných údajov sú obsiahnuté v podmienkach spracúvania osobných údajov, ktoré nájdete tu:

Ako určite viete, tak komunikujeme primárne na diaľku. Preto aj pre našu Zmluvu platí, že sú použité prostriedky komunikácie na diaľku, ktoré umožňujú, aby sme sa spolu dohodli bez súčasnej fyzickej prítomnosti Nás a Vás. Ak niektorá časť Podmienok odporuje tomu, čo sme si spoločne schválili v rámci procesu Vášho nákupu na Našom E-shope, bude mať táto konkrétna dohoda prednosť pred týmito Podmienkami.

Článok I.                                                                                                                                                                          Niektoré definície

Cena je finančná čiastka, ktorú budete hradiť za Tovar;                                                                          Cena za dopravu je finančná čiastka, ktorú budete hradiť za doručenie Tovaru, a to vrátane ceny za jeho zabalenie;                                                                                                                                            Celková cena je súčet Ceny a Ceny za dopravu;                                                                                          DPH je daň z pridanej hodnoty podľa platných právnych predpisov alebo bez tejto dane ak ste platcom DPH;                                                                                                                                                          E-shop je internetový obchod prevádzkovaný Nami, na ktorom bude prebiehať nákup Tovaru;    Faktúra je daňový doklad vystavený v súlade so zákonom o dani z pridanej hodnoty na Celkovú cenu; My e-mail  info@bunito.sk, telefónne číslo: 0907837424, právnymi predpismi označovaná ako predávajúci;                                Objednávka je Váš neodvolateľný návrh na uzavretie Zmluvy o kúpe Tovaru s Nami;                                                 Tovar tvoria podľa Nášho e-shopu ak nie je uvedené inak hračky.                                                                                 Užívateľský účet je účet zriadený na základe Vami uvedených údajov, ktorý umožňuje uchovanie zadaných údajov a uchovávanie histórie objednaného Tovaru a uzavretých zmlúv;                                                    Vy ste osoba nakupujúca na Našom E-shope, právnymi predpismi označovaná ako kupujúci;                              Zmluva je kúpna zmluva dohodnutá na základe riadne vyplnenej Objednávky zaslanej prostredníctvom E-shopu, a je uzavretá vo chvíli, kedy od Nás dostanete potvrdenie Objednávky.

 

Článok II.                                                                                                                                                                      Všeobecné ustanovenia

  1. Kúpa Tovaru cez webové rozhranie E-shopu sa riadi týmito Podmienkami.
  2. Pri nákupe Tovaru je Vašou povinnosťou poskytnúť Nám všetky informácie správne a pravdivo. Informácie, ktoré ste Nám poskytli pri objednaní Tovaru budeme teda považovať za správne a pravdivé.
  3. My ako predávajúci týmto zaručujeme, že Tovar a jeho predaj je v súlade so všeobecne záväznými predpismi a to najmä zákonom č. 78/2012 Z. z. o bezpečnosti hračiek a o zmene a doplnení zákona č. 128/2002 Z. z. o štátnej kontrole vnútorného trhu vo veciach ochrany spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov. Vyhláška Ministerstva hospodárstva SR č. 225/2013 Z. z., ktorou sa vykonávajú niektoré ustanovenia zákona č. 78/2012 Z. z. o bezpečnosti hračiek a o zmene a doplnení zákona č. 128/2002 Z. z. o štátnej kontrole vnútorného trhu vo veciach ochrany spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov v znení zákona č. 140/2013 Z. z.
  4. Tovar v našom obchode je výlučne s vydaným vyhlásením ES o zhode. Tovar je viditeľne označený značkou CE. Má obchodné meno alebo ochrannú známku, sídlo alebo miesto podnikania.
  5. Každý hračka má dodaný návod na použitie, upozornenia a bezpečnostné pokyny v štátnom jazyku

Článok III.                                                                                                                                                                Uzatvorenie zmluvy

  1. Zmluva je uzatváraná na diaľku prostredníctvom E-shopu. Odoslaním Objednávky súhlasíte s využitím prostriedkov komunikácie na diaľku.
  2. K tomu, aby sme mohli Zmluvu uzavrieť, je potrebné, aby ste na E-shope vytvorili návrh Objednávky. V tomto návrhu musia byť uvedené nasledovné údaje:
    1. Informácie o nakupovanom Tovare (na E-shope označujete Tovar, o ktorého nákup máte záujem, tlačidlom "Pridať do košíka");
    2. Informácie o Cene, Cene za dopravu, DPH, spôsobu platby Celkovej ceny a požadovanom spôsobe doručenia Tovaru; tieto informácie budú zadané v rámci tvorby návrhu Objednávky v rámci používateľského prostredia E-shopu, pričom informácie o Cene s DPH, Cene za dopravu a Celkovej cene budú uvedené automaticky na základe Vami zvoleného Tovaru a spôsobu jeho doručenia;
    3. Vaše identifikačné údaje slúžiace k tomu, aby sme mohli doručiť Tovar, najmä teda krstné meno, priezvisko, doručovaciu adresu, telefónne číslo, e-mailovú adresu; Vaša Objednávka ďalej obsahuje ďalšie základné údaje podľa Vami vybraného druhu Tovaru.
    4. V priebehu tvorby návrhu Objednávky môžete až do doby jej vytvorenia údaje meniť a kontrolovať. Po vykonaní kontroly prostredníctvom stlačenia tlačidla "Objednať s povinnosťou platby" Objednávku vytvoríte. Pred stlačením tlačidla musíte ale ešte potvrdiť Vaše oboznámenie sa a súhlas s týmito Podmienkami a so spracovaním osobných údajov. V opačnom prípade nebude možné Objednávku vytvoriť. K potvrdeniu a súhlasu slúži zaškrtávacie políčko. Po stlačení tlačidla v zelenom poli "Objednať s povinnosťou platby" budú všetky vyplnené informácie odoslané priamo Nám.
    5. Vašu Objednávku Vám v čo najkratšom čase po tom, kedy Nám bude doručená, potvrdíme správou odoslanou na Vašu e-mailovú adresu zadanú v Objednávke. Súčasťou potvrdenia bude zhrnutie Objednávky a tieto Podmienky. Potvrdením Objednávky z našej strany dochádza k uzavretiu Zmluvy medzi Nami a Vami. Podmienky v znení účinnom ku dňu objednania tvoria neoddeliteľnú súčasť Zmluvy.
    6. Môžu nastať aj prípady, kedy Vám nebudeme môcť Objednávku potvrdiť. Ide najmä o situácie, kedy Tovar nie je dostupný. V prípade, že nastane akýkoľvek dôvod, pre ktorý nemôžeme Objednávku potvrdiť, budeme Vás kontaktovať a zašleme Vám ponuku na uzavretie Zmluvy v pozmenenej podobe oproti Objednávke. Zmluva je v takom prípade uzavretá vo chvíli, kedy Našu ponuku potvrdíte.
    7. V prípade, že v rámci E-shopu alebo v návrhu Objednávky bude uvedená zjavne chybná Cena najmä v dôsledku technickej chyby, nie sme povinní Vám Tovar za túto Cenu dodať ani v prípade, kedy ste dostali potvrdenie Objednávky, a teda došlo k uzavretiu Zmluvy. V takejto situácii Vás budeme bezodkladne kontaktovať a zašleme Vám ponuku na uzatvorenie novej Zmluvy v zmenenej podobe oproti Objednávke. Nová Zmluva je v takom prípade uzavretá vo chvíli, kedy Našu ponuku potvrdíte. V prípade, že Našu ponuku nepotvrdíte ani v lehote 3 dní od jej odoslania, sme oprávnení od uzatvorenej Zmluvy odstúpiť. Za zjavnú chybu v Cene sa považuje napríklad situácia ak chýba alebo je navyše číslica.
    8. V prípade, kedy dôjde k uzavretiu Zmluvy, Vám vzniká záväzok  na zaplatenie Celkovej ceny.
    9. V prípade, že máte zriadený Užívateľský účet, môžete urobiť Objednávku prostredníctvom neho. Aj v takom prípade máte ale povinnosť skontrolovať správnosť, pravdivosť a úplnosť vyplnených údajov. Spôsob tvorby Objednávky je však totožný, ako v prípade kupujúceho bez Užívateľského účtu, výhodou však je, že nie je potrebné opakovane vyplňovať Vaše identifikačné údaje.

Článok IV.                                                                                                                                                                 Užívateľský účet

  1. Na základe Vašej registrácie v rámci E-shopu môžete pristupovať do svojho Užívateľského účtu.
  2. Výhodou užívateľského účtu je, že máte všetky Vaše objednávky a ostatné dokumenty na jednom mieste. Navyše nemusíte cez svoj užívateľský účet opakovane vyplňovať Vaše identifikačné údaje.
  3. Pri registrácii Užívateľského účtu je Vašou povinnosťou uviesť správne a pravdivo všetky zadávané údaje a v prípade zmeny ich aktualizovať.
  4. Prístup k Užívateľskému účtu je zabezpečený používateľským menom a heslom. Ohľadom týchto prístupových údajov je Vašou povinnosťou zachovávať mlčanlivosť a nikomu tieto údaje neposkytovať. V prípade, že dôjde k ich zneužitiu, nenesieme za to žiadnu zodpovednosť.
  5. Užívateľský účet je osobný a nie ste teda oprávnený umožniť jeho využívanie tretími osobami.
  6. Váš Užívateľský účet môžeme zrušiť v prípade, kedy porušíte svoje povinnosti podľa Zmluvy.
  7. Užívateľský účet nemusí byť dostupný nepretržite, a to najmä s ohľadom na nutnú údržbu hardvérového a softvérového vybavenia.

Článok V.                                                                                                                                                                          Cenové a platobné podmienky, výhrada vlastníckeho práva

  1. Cena je vždy uvedená v rámci E-shopu, v návrhu Objednávky a samozrejme v Zmluve. V prípade rozporu medzi Cenou uvedenou pri Tovare v rámci E-shopu a Cenou uvedenou v návrhu Objednávky sa uplatní Cena uvedená v návrhu Objednávky, ktorá bude vždy totožná s cenou v Zmluve. V rámci návrhu Objednávky je tiež uvedená Cena za dopravu, prípadne podmienky dopravy.
  2. Celková cena je uvedená vrátane DPH alebo bez v závislosti od či kupujúci je platcom DPH. Celková cena je vrátane všetkých poplatkov stanovených osobitnými právnymi predpismi.
  3. Platbu Celkovej ceny od Vás budeme požadovať po uzavretí Zmluvy a pred odovzdaním Tovaru. Úhradu Celkovej ceny môžete vykonať nasledujúcimi spôsobmi:
  4. Bankovým prevodom. Informácie pre vykonanie platby Vám zašleme v rámci potvrdenia Objednávky,
  5. Platobnou kartou, prostredníctvom služby ShoptetPay
  6. V takom prípade dôjde k platbe pri doručení Tovaru oproti odovzdaniu Tovaru.

 

  1. Faktúra bude vystavená elektronicky a doručená na e-mail uvedený vo Vašej objednávke.
  2. Vlastnícke právo k Tovaru na Vás prechádza až potom, čo zaplatíte Celkovú cenu a Tovar prevezmete. V prípade platby bankovým prevodom je Celková cena zaplatená pripísaním na Náš účet, v ostatných prípadoch je zaplatená v okamihu uskutočnenia platby.

Článok VI.                                                                                                                                                               Dodacie podmienky

  1. Existuje niekoľko možností, ako si po nákupe prevziať svoj tovar. Vyberte si tú, ktorá Vám najviac vyhovuje.
  2. Zaslanie Tovaru na dodaciu adresu kuriérom.
  3. Pri platbe dobierkou je Tovar expedovaný do 3 pracovných dní od prijatia objednávky. Pri platbe vopred bude Tovar expedovaný do 3 pracovných dní od pripísania úhrady na náš účet. V prípade, ak sa dodacia lehota predĺži, napríklad z dôvodu nedostatku Tovaru na sklade, budeme Vás o tejto skutočnosti bezodkladne informovať. Dodacia doba po expedovaní objednávky z nášho skladu závisí od prepravnej spoločnosti. Zvyčajne však netrvá dlhšie než 2-3 dni.
  4. Dodanie Tovaru je možné len na území Slovenskej republiky.
  5. V prípade, ak ste informáciu o možnosti prevziať zásielku neobdržali viac ako 10 pracovných dní od objednávky, kontaktujte nás emailom alebo telefonicky.
  6. Každá odoslaná objednávka sa stáva záväznou. Jej zrušenie je možné len v deň odoslania objednávky alebo ešte pred odoslaním Tovaru, a to až po vzájomnej dohode, prípadne možno tiež odstúpiť od zmluvy (v zmysle ust. § 7 ods. 1 písm. a) zákona o ochrane spotrebiteľa).
  7. V prípade neprevzatia zásielky na dobierku sme oprávnení požadovať úhradu vzniknutých nákladov na prepravu a balné. Objednávka na dobierku môže byť pred odoslaním preverená na telefónnom čísle uvedenom v objednávke. V prípade objednávky väčšieho množstva Tovaru si vyhradzujeme právo na overenie dostupnosti a následné potvrdenie objednávky.
  8. Z dôvodu častého neprebratia Tovaru zasielaného na dobierku vyhradzujeme si právo požadovať platbu vopred v týchto prípadoch:
  9. pri objednávke viac ako 3 kusov Tovaru,
  10. pri objednávke zákazníkom, ktorý v minulosti zásielku na dobierku neprevzal.
  11. Po odoslaní objednávky bude na Vašu e-mailovú adresu zaslaná informácia o prijatí objednávky. Po overení objednávky Vám budú priebežne zasielané údaje o priebehu vybavenia, o výslednej cene zásielky a o odoslaní zásielky. V prípade, ak nedostanete tieto informácie, skontrolujte si nevyžiadanú poštu vo Vašej schránke, prípadne priamo na poštovom serveri u Vášho poskytovateľa e-mailovej služby. Taktiež si skontrolujte, či ste zadali správnu e-mailovú adresu, prípadne či vaša e-mailová schránka nie je plná. Toto sú najčastejšie prípady, prečo nedostanete potvrdenie o objednávke. V prípade, že všetko bolo zadané správne, kontaktujte nás telefonicky alebo e-mailom.
  12. Pri dodaní si zákazník musí Tovar vizuálne skontrolovať ihneď pri prevzatí. Má nárok Tovar neprebrať vtedy, ak je na ňom viditeľné mechanické poškodenie zjavne spôsobené prepravou alebo ak je Tovar neúplný. V prípade, že poškodenie nie je viditeľné a reklamácia je uplatnená do 10 dní od dňa dodania, poškodený Tovar sa zaväzujeme vymeniť.

 

  1. V prípade uplatnenia reklamácie neskôr platí obvyklý reklamačný postup stanovený v článku VII bod 3. a článok VIII.
  2. Oprávnenie na záruku zaniká v prípade, že k vade došlo mechanickým poškodením výrobku po jeho prevzatí zákazníkom, prevádzkovaním výrobku v nevhodných podmienkach (chemicky agresívne, prašné, vlhké prostredie, …), alebo ak bol prevedený zásah do výrobku inou ako oprávnenou osobou (autorizovaným servisom). Zo záruky sú tiež vyňaté vady spôsobené živelnou pohromoua nesprávnym napájacím napätím.
  3. Uvádzané ceny prepravy sú platné v rámci Slovenska.

 

Článok VII.                                                                                                                                                                                                                  Práva zo zodpovednosti za vady

  1. Úvodné ustanovenie k zodpovednosti za vady

 

  1. Zaväzujeme sa, že Vám Tovar dodáme v požadovanej kvalite, množstve a bez vád.
  2. Zodpovedáme za vady, ktoré má Tovar pri jeho prevzatí v prípade ak ide o vady, ktoré nevznikli z dôvodu prepravy od externého dopravcu alebo neskôr nesprávnou manipuláciou.
  3. Všeobecná záručná doba je 24 mesiacov. Záručná doba začína plynúť od momentu prevzatia Tovaru z Vašej strany.
  4. Ak dôjde k výmene Tovaru, začne plynúť záručná doba znova od prevzatia nového Tovaru z Vašej strany.
  5. Vaše práva zo zodpovednosti za vady Tovaru, pre ktoré platí záručná doba, zaniknú, ak ich neuplatníte v záručnej dobe.
  6. Zaručujeme, že v dobe prechodu nebezpečenstva a náhodného zhoršenia Tovaru je Tovar bez vád, najmä, že:

 

  • má vlastnosti, ktoré sme si s Vami dohodli, a pokiaľ neboli výslovne dohodnuté, potom také, ktoré sme pri popise Tovaru uviedli, prípadne také, ktoré možno vzhľadom na povahu Tovaru očakávať;
  • je vhodný na účely, ktoré sme uviedli alebo na účely, ktoré sú pre Tovar tohto typu obvyklé;
  • je v zodpovedajúcej kvalite a kvantite;
  • spĺňa požiadavky na neho kladené osobitnými právnymi predpismi;
  • nie je zaťažené právami tretích strán.

 

 

 

 

  1. Podmienky uplatnenia práva zo zodpovednosti za vady (reklamácie)

 

  1. Pri prevzatí Tovaru ste povinný Tovar dôkladne prezrieť a skontrolovať. V prípade zistenia zjavných vád (napr. mechanického poškodenia) ste povinný bez zbytočného odkladu uplatniť reklamáciu spôsobom podľa bodu 3. tohto Článku. Na neskoršie uplatnenú reklamáciu z dôvodu zjavných vád na Tovare, vrátane vady spočívajúcej v neúplnosti Tovaru, nebudeme prihliadať.
  2. Právo zo zodpovednosti za iné vady (skryté vady), ste povinný uplatniť spôsobom podľa bodu 3. tohto Článku bez zbytočného odkladu po tom, čo ste vadu na Tovare zistili, najneskôr však do uplynutia záručnej doby.
  3. Záruka sa vzťahuje len na výrobné vady Tovaru. Právo zo zodpovednosti za vady nemôžete uplatniť najmä na vady spôsobené chybnou manipuláciou, opotrebením, mechanickým poškodením, používaním Tovaru v nevhodných podmienkach a pod. Za chybnú manipuláciu sa považuje najmä používanie Tovaru v rozpore s návodom či postupom uvedeným pri Tovare.
  4. Nie ste oprávnený uplatniť si právo zo zodpovednosti za vadu v prípade, ak ste o vade vedeli pred prevzatím Tovaru, resp. sme Vás na ňu upozornili.

 

  1. Uplatnenie práva zo zodpovednosti za škodu (reklamácie)

 

  1. V prípade, že bude mať Tovar vadu, teda najmä ak nebude splnená niektorá z podmienok podľa bodu 2. tohto Článku, môžete Nám takú vadu oznámiť a uplatniť práva zo zodpovednosti za vady (teda Tovar reklamovať) zaslaním e-mailu, či listu na Naše adresy uvedené pri Našich identifikačných údajoch.

Pre reklamáciu môžete využiť vzorový formulár poskytovaný z Našej strany na stiahnutie v sekcii Informácie pre vás.

 

  1. Vo Vašom oznámení, ktorým si uplatňujete reklamáciu uveďte predovšetkým popis vady Tovaru a Vaše identifikačné údaje, vrátane e-mailu, na ktorý mate záujem dostať vyrozumenie o spôsobe vybavenia reklamácie, a tiež uveďte, ktorý z nárokov zo zodpovednosti za vady, špecifikovaných v bodoch 4. až 9. Článku VIII. týchto Podmienok si uplatňujete.
  2. Pri uplatnení reklamácie nám predložte aj doklad o kúpe Tovaru (faktúru), a to za účelom preukázania jeho kúpy u Nás, inak nie sme povinní Vašu reklamáciu uznať.
  3. Za deň začatia reklamačného konania považujeme deň doručenia vadného Tovaru spolu s príslušnými údajmi a dokladmi podľa písmena b) a c) tohto bodu Podmienok. V prípade, ak je Vaše podanie, ktorým si uplatňujete reklamáciu, neúplné (najmä nečitateľné, nejasné, nezrozumiteľné, neobsahuje požadované dokumenty a pod.), písomne e-mailom alebo telefonicky si od Vás vyžiadame doplnenie podanej reklamácie. V tomto prípade reklamačné konanie začína v deň doručenia Vášho doplneného podania.
  4. Ak nedoplníte podanú reklamáciu v zmysle písm. d) tohto bodu našich Podmienok bez zbytočného odkladu, najneskôr do 10 dní odo dňa doručenia Našej výzvy podľa písm. d) tohto bodu našich Podmienok, budeme považovať Vaše podanie za neopodstatnené.

 

Článok VIII.                                                                                                                                                               Vybavenie reklamácie

  1. Na základe Vášho rozhodnutia, ktoré z práv podľa § 622 a § 623 zákona č.40/1964 Zb. Občiansky zákonník v znení neskorších predpisov (ďalej len „Občiansky zákonník“) (špecifikovaných v bode 4. až 9. tohto Článku Podmienok) uplatňujete, určíme spôsob vybavenia reklamácie ihneď, v zložitých prípadoch najneskôr do 3 pracovných dní odo dňa uplatnenia Vašej reklamácie. V odôvodnených prípadoch, najmä ak sa vyžaduje zložité technické zhodnotenie stavu Tovaru, najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia Vašej reklamácie.
  2. Po určení spôsobu vybavenia reklamácie, reklamáciu vybavíme ihneď, v odôvodnených prípadoch môžeme reklamáciu vybaviť aj neskôr; vybavenie reklamácie však nesmie trvať dlhšie ako 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. Po uplynutí lehoty na vybavenie reklamácie máte právo od Zmluvy odstúpiť alebo máte právo na výmenu Tovaru za nový tovar, ak je to možné.
  3. O vybavení reklamácie Vám vydáme písomný doklad, a to najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie a o jej vybavení Vás budeme informovať prostredníctvom e-mailu. V prípade, ak bude reklamácia uznaná, zašleme Vám opravený Tovar alebo Tovar vymeníme za nový Tovar alebo Vám vrátime zaplatenú Cenu Tovaru, ak sa nedohodneme inak.
  4. Ak ide o vadu, ktorú môžeme odstrániť, máte právo, aby bola vada bezplatne, včas a riadne odstránená. Vadu Tovaru odstránime bez zbytočného odkladu.
  5. Namiesto odstránenia vady môžete požadovať výmenu Tovaru, alebo ak sa vada týka len súčasti Tovaru, výmenu tejto súčasti, a to v prípadoch ak Nám tým nevzniknú neprimerané náklady vzhľadom na Cenu Tovaru alebo závažnosť vady.
  6. Namiesto odstránenia vady Tovaru môžete vždy vymeniť vadný Tovar za bezvadný, ak Vám to nespôsobí závažné ťažkosti.
  7. Ak ide o vadu Tovaru, ktorú nemožno odstrániť a ktorá bráni tomu, aby ste Tovar mohli riadne užívať ako Tovar bez vady, máte právo na výmenu Tovaru alebo máte právo od Zmluvy odstúpiť. Tie isté práva Vám prislúchajú, ak ide síce o odstrániteľné vady, ale nemôžete pre opätovné vyskytnutie sa vady po oprave alebo pre väčší počet vád Tovar riadne užívať.
  8. Ak ide o iné neodstrániteľné vady, máte právo na primeranú zľavu z Ceny Tovaru.
  9. Reklamáciu vybavíme odovzdaním opraveného Tovaru, výmenou Tovaru, vrátením Ceny Tovaru, vyplatením primeranej zľavy z Ceny Tovaru, písomnou výzvou na prevzatie plnenia (Tovaru) alebo odôvodneným zamietnutím reklamácie.
  10. Uplatnenie práv zo zodpovednosti za vady a reklamácia Tovaru sa riadi ustanovením § 619 a nasl. Občianskeho zákonníka, zákonom č. 250/2007 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení zákona Slovenskej národnej rady č. 372/1990 Zb. o priestupkoch v znení neskorších predpisov (ďalej len „Zákon o ochrane spotrebiteľa“), a zákonom č. 102/2014 Z. z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji Tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov (ďalej len „Zákon o ochrane spotrebiteľa pri predaji na diaľku“).
  11. V prípade ak Tovar kupujete cez náš e-shop ako podnikateľ v zmysle § 2 ods. 2 Obchodného zákonníka č. 513/1991 Zb. v znení neskorších predpisov vzťahujú sa na Vás pri uplatnení zodpovednosti za vady primerane ustanovenia o kúpnej zmluve podľa tohto právneho predpisu. Pri uzatváraní kúpnej zmluvy podnikateľom podľa tohto bodu sa na ustanovenia kúpnej zmluvy vzťahujú prednostne ustanovenia Obchodného zákonníka. 

Článok IX.                                                                                                                                                               Odstúpenie od zmluvy a vrátenie Tovaru

  1. K vrátenému Tovaru alebo na reklamáciu odporúčame si vytlačiť a vypísať príslušný formulár a priložiť ho do balíka spolu s kópiou faktúry alebo pokladničným paragónom prípadne iným dokladom o kúpe.

Formulár pre ODSTÚPENIE nájdete v sekcii Informácie pre vás.

  1. Ste oprávnení odstúpiť od kúpnej zmluvy v lehote 14 dní od prevzatia Tovaru podľa týchto všeobecných obchodných podmienok bez udania dôvodu v súlade s ust. § 7 ods. 1 písm. a) zákona o ochrane spotrebiteľa. Okamih prevzatia Tovaru kupujúcim sa riadi podľa ust. § 7 odst. 4 písm. a) až c) zákona o ochrane spotrebiteľa.
  2. Právo na odstúpenie od zmluvy máte v listinnej podobe, e-mailom alebo prostredníctvom formulára na odstúpenie od zmluvy. Tento formulár Vám bol automaticky zaslaný ako príloha e-mailu v potvrdení objednávky. Odstúpiť od zmluvy je takisto možné vyplnením formulára. Lehota na odstúpenie od zmluvy sa považuje za zachovanú, ak oznámenie o odstúpení od zmluvy bolo odoslané predávajúcemu najneskôr v posledný deň lehoty pre odstúpenie od zmluvy.
  3. Odstúpenie od kúpnej zmluvy podľa prechádzajúceho bodu týchto všeobecných obchodných podmienok musí obsahovať identifikáciu kupujúceho, číslo a dátum objednávky, presnú špecifikáciu tovaru, spôsob akým má predávajúci vrátiť už prijaté plnenie najmä číslo účtu alebo poštovú adresu. Najneskôr do 14 dní odo dňa odstúpenia od kúpnej zmluvy je kupujúci povinný doručiť predávajúcemu Tovar spolu s príslušenstvom vrátane dokumentácie, návodu, záručného listu a pod. a v originálnom obale.
  4. V prípade ak odstúpite od zmluvy a doručíte Tovar, ktorý nie je použitý, nachádza sa v nepoškodenom pôvodnom obale a nie je poškodený alebo neúplný, vrátime Vám už zaplatenú kúpnu cenu (vrátane ceny za dopravu) za vrátený Tovar v lehote do 14 dní od doručenia odstúpenia od kúpnej zmluvy. Doručenie Tovaru bude rovnakým spôsobom ako pri Vašej platbe, prípadne iným spôsobom, ktorý si zvolíte alebo si dohodneme.
  5. V prípade, že odstúpite od zmluvy a doručíte predávajúcemu Tovar, ktorý je použitý a je poškodený alebo neúplný, vrátime Vám už zaplatenú kúpnu cenu za Tovar zníženú v súlade s ust. § 457 Občianskeho zákonníka o hodnotou jeho opotrebenia alebo o hodnotu opravy a uvedenia Tovaru do pôvodného stavu v lehote do 14 dní od doručenia odstúpenia od kúpnej zmluvy a doručenia Tovaru predávajúcemu bezhotovostným prevodom na účet kupujúceho určený kupujúcim rovnakým spôsobom, aký použil kupujúci pri svojej platbe.
  6. Pri platnom odstúpení od zmluvy Vám vrátime kúpnu cenu zaplatenú za Tovar, prípadne zníženú cenu z dôvodu opotrebenia alebo nekompletnosti, a ďalej náklady na dopravu, dodanie a poštovné. Predávajúci však nie je povinný uhradiť kupujúcemu dodatočné náklady, ak si kupujúci výslovne zvolil iný spôsob doručenia, ako je najlacnejší bežný spôsob doručenia. Dodatočnými nákladmi sa rozumie rozdiel medzi nákladmi na doručenie, ktoré ste si zvolili a nákladmi na najlacnejší bežný spôsob doručenia ponúkaný predávajúcim. Pri odstúpení od zmluvy znáša náklady na vrátenie Tovaru kupujúci.
  7. Za náklady, ktoré kupujúci vynaložil v súvislosti s objednaním Tovaru, sa považujú náklady na uskutočnenie objednávky, najmä cena za uskutočnenie telefonického hovoru, ktorým kupujúci urobil návrh na uzavretie kúpnej zmluvy, alebo cena za pripojenie kupujúceho na internetovú stránku predávajúceho, počas ktorej kupujúci vyplnil a odoslal formulár na objednanie Tovaru na internetovej stránke alebo napísal a odoslal mail s objednávkou tovaru v trvaní 30 minút.
  8. V prípade, že nesplníte niektorú povinnosť uvedenú v predchádzajúcich bodoch všeobecných obchodných podmienok, odstúpenie od kúpnej zmluvy nie je platné a účinné a predávajúci nie je povinný vrátiť kupujúcemu kúpnu cenu a zároveň má nárok na úhradu nákladov spojených s odoslaním Tovaru naspäť kupujúcemu.
  9. Sme oprávnení odstúpiť od kúpnej zmluvy v prípade vypredania zásob, nedostupnosti Tovaru alebo z dôvodov vyššej moci alebo ak ani pri vynaložení všetkého úsilia, ktoré možno od nás spravodlivo požadovať, nie je schopný dodať Tovar zákazníkovi v lehote určenej týmito obchodnými podmienkami alebo v cene, ktorá je uvedená v internetovom obchode. Sme povinní Vás o tejto skutočnosti okamžite informovať kupujúceho a vrátiť už zaplatenú zálohu za Tovar dohodnutý v kúpnej zmluve v lehote 14 dní od oznámenia o odstúpení od zmluvy rovnakým spôsobom, aký ste použili pri svojej platbe, prípadne iným spôsobom Vami zvoleným, ktorý kupujúci predávajúcemu oznámi, a na ktorom sa predávajúci a kupujúci dohodnú.
  10. Vrátenie Tovaru, alebo uplatnenie reklamácie je možné na území Slovenskej republiky, alebo zaslaním Tovaru spolu s reklamáciou na adresu: Oravský Podzámok 340, 02741 Oravský Podzámok

Článok X.                                                                                                                                                                   Podávanie podnetov a sťažností

  1. Ak ste spotrebiteľom ste oprávnení podávať podnety a sťažnosti písomne, a to prostredníctvom e-mailu na: 
  2. posúdení podnetu alebo sťažnosti Vás budeme informovať e-mailom zaslaným na Váš e-mail.
  3. Orgánom dozoru je Slovenská obchodná inšpekcia (SOI), Inšpektorát SOI pre Žilinský kraj, so sídlom: Predmestská 71, P. O. BOX B-89, 011 79 Žilina 1 , tel. č. 041/763 21 30, 041/724 58 68 
  4. Podnet na vykonanie kontroly, ak nie ste spokojní s vybavením Vášho podnetu alebo sťažnosti môžete podať aj elektronicky prostredníctvom platformy dostupnej na webovej stránke https://www.soi.sk/sk/Podavanie-podnetov-staznosti-navrhov-a-ziadosti/Podajte-podnet.soi.
  5. Alternatívne riešenie sporu so spotrebiteľmi
  6. Máte právo obrátiť sa na Nás so žiadosťou o nápravu, a to prostredníctvom e-mailu zaslaného na bunito@bunito.sk alebo info@bunito.sk, ak nie ste spokojný so spôsobom, ktorým sme vybavili Vašu reklamáciu alebo ak sa domnievate, že sme porušili Vaše práva. Ak odpovieme na Vašu žiadosť zamietavo alebo na ňu neodpovieme do 30 dní od jej odoslania, máte právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu subjektu alternatívneho riešenia sporov (ďalej len „Subjekt“) podľa zákon č. 391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov, v znení neskorších predpisov. (ďalej len „Zákon o alternatívnom riešení sporov“).
  7. Subjektami sú orgány a oprávnené právnické osoby podľa § 3 Zákona o alternatívnom riešení sporov a ich zoznam je zverejnený na stránke Ministerstva hospodárstva SR: 

https://www.mhsr.sk/obchod/ochrana-spotrebitela/alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov-1/zoznam-subjektov-alternativneho-riesenia-spotrebitelskych-sporov-1.

  1. Návrh môžete podať spôsobom určeným podľa § 12 Zákona o alternatívnom riešení sporov.
  2. Ďalej máte právo začať mimosúdne riešenie sporov online prostredníctvom platformy ODR dostupnej na webovej stránke:

https://ec.europa.eu/commission/presscorner/detail/sk/IP_16_297https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home2.show&lng=SK.

Článok                                                                                                                                                                               Záverečné ustanovenia

  1. Ak Náš a Váš právny vzťah obsahuje medzinárodný prvok (teda napríklad budeme zasielať Tovar mimo územia Slovenskej republiky), bude sa vzťah vždy riadiť právom Slovenskej republiky. Ak ste však spotrebitelia, nie sú týmto dojednaním dotknuté Vaše práva vyplývajúce z príslušných právnych predpisov Slovenskej republiky alebo Európskej Únie.
  2. Pri uzatváraní kúpnej zmluvy podnikateľom ako kupujúcim cez e-shop sa na ustanovenia kúpnej zmluvy vzťahujú prednostne ustanovenia Obchodného zákonníka ak pred týmto právnym predpisom nemajú prednosť iné všeobecne záväzné právne predpisy vzťahujúce sa na kúpu Tovaru na diaľku.
  3. Všetku písomnú korešpondenciu si s Vami budeme doručovať elektronickou poštou. Naša e-mailová adresa je uvedená v Našich identifikačných údajov na začiatku týchto Podmienok. My budeme doručovať korešpondenciu na Vašu e-mailovú adresu uvedenú v Zmluve, v Užívateľskom účte alebo cez ktorú ste nás kontaktovali.
  4. Zmluvu je možné meniť len na základe našej písomnej dohody. My sme však oprávnení zmeniť a doplniť tieto Podmienky, táto zmena sa však nedotkne už uzatvorených Zmlúv, ale len Zmlúv, ktoré budú uzavreté po účinnosti tejto zmeny. O zmene Vás však budeme informovať iba v prípade, že máte vytvorený Užívateľský účet (aby ste túto informáciu mali v prípade, že budete objednávať nový Tovar, zmena však nezakladá právo výpovede, keďže nemáme uzatvorenú Zmluvu, ktorú by bolo možné vypovedať), alebo Vám na základe Zmluvy máme dodávať Tovar pravidelne a opakovane. Informácie o zmene Vám zašleme na Vašu e-mailovú adresu najmenej 14 dní pred účinnosťou tejto zmeny. Pokiaľ od Vás do 14 dní od zaslanie informácie o zmene nedostaneme výpoveď uzatvorenej Zmluvy na pravidelné a opakované dodávky Tovaru, stávajú sa nové podmienky súčasťou našej Zmluvy a uplatnia sa na ďalšiu dodávku Tovaru nasledujúcu po účinnosti zmeny. Výpovedná doba v prípade, že výpoveď podáte je 2 mesiace.
  5. V prípade vyššej moci alebo udalostí, ktoré nemožno predvídať (prírodná katastrofa, pandémia, prevádzkové poruchy, výpadky subdodávateľov a pod.), nenesieme zodpovednosť za škodu spôsobenú v dôsledku alebo súvislosti s prípadmi vyššej moci alebo nepredvídateľnými udalosťami, a ak tento stav trvá po dobu dlhšiu ako 10 dní, máme My aj Vy právo od Zmluvy odstúpiť.
  6. Prílohou Podmienok je vzorový formulár pre reklamáciu a vzorový formulár na odstúpenie od Zmluvy.
  7. Zmluva vrátane Podmienok je archivovaná v elektronickej podobe u Nás, ale nie je Vám prístupná. Vždy však tieto Podmienky a potvrdenia Objednávky so zhrnutím Objednávky dostanete e-mailom a budete teda mať vždy prístup k Zmluve aj bez Našej súčinnosti. Odporúčame vždy potvrdenie Objednávky a Podmienky uložiť.
  8. Na Našu činnosť sa nevzťahujú žiadne kódexy správania podľa § 3 ods. 1 písm. n) Zákona o ochrane spotrebiteľa pri predaji na diaľku.

Tieto Podmienky nadobúdajú účinnosť 01.06.2022.